Το ελληνικό σχολείο στην ιστορία
Πώς εξελίχθηκε το ελληνικό σχολείο στο χρόνο; Σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο το κράτος επένδυε πάνω του προσδοκίες και στοχεύσεις που σχετίζονταν με το έθνος και τη γεωπολιτική, με την κοινωνική τάξη και την οικονομία ή με το κοινωνικό φύλο και τις πολιτισμικές διεργασίες της ελληνικής κοινωνίας;
Ποιοι και γιατί ήταν, συνακόλουθα, οι κεντρικοί στόχοι του ελληνικού σχολείου σε κάθε ιστορική περίοδο; Και ποιος οφείλει να είναι ο κεντρικός στόχος του σήμερα; Να ενσταλάξει εθνική συνείδηση ή να αναπτύξει ιστορική σκέψη; Να διαμορφώσει παραγωγικούς εργαζόμενους ή στοχαστικούς πολίτες; Να μεταδώσει επιστημονικές γνώσεις, να αναπτύξει νοητικές δεξιότητες ή να καλλιεργήσει κοινωνικές ευαισθησίες;
Την Τρίτη (3 Δεκεμβρίου 2019, 4.30 μμ), στην Πάτρα, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Επιστήμες της Εκπαίδευσης» του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, θα επιχειρήσουμε να δοθούν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα προτείνοντας ένα συνθετικό, μακροσκοπικό σχήμα που καλύπτει τους δυο αιώνες ύπαρξης του ελληνικού σχολείου: από το 1834 ώς σήμερα.
Προσκεκλημένος ομιλητής ο καθηγητής Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Χάρης Αθανασιάδης.
Η διάλεξη είναι ανοικτή στο κοινό
Ο Χάρης Αθανασιάδης είναι καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος Δημόσια Ιστορία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις του επικεντρώνονται στην Ιστορία της Εκπαίδευσης, την Ιστορία του εργατικού κινήματος και τη Δημόσια Ιστορία.
from Rss feed Εκδηλώσεων & Συνεδρίων Πανεπιστημίου Πατρών https://ift.tt/2r7tIL7